lördag 12 februari 2011

Hur kunde det bli så här?

Ja hur kommer det sig att jag nästan vägt 3-siffrigt?
Varför har jag inte gjort något åt saken innan?
Varför har ingen sagt något?

Det sista kan jag ju svara på för människor är rädda att säga något som upprör, något som kan såra.

Att rannsaka sig själv är ett steg mot självinsikt. För att gå ner i vikt och bibehålla den så måste jag hitta orsakerna till att det blivit som det blivit- men det är inte lätt... Är det svårt för att jag inte vet eller för att jag vet men att sanningen gör ont?

Hur kommer det sig att jag tog tag i vikten nu när jag gjorde det? Vad fick bägaren att rinna över?

Hur bibehåller jag gnistan?

Det är en hel del som snurrar i huvudet, mycket har jag svar på redan nu men jag kommer inte att skriva det här för det är alldeles för personligt plus att vissa personer inte har med saker och ting att göra.

2 kommentarer:

  1. Man kan tänka&fundera&till slut kommer beslutet att göra något åt sin vikt.Alla har olika sätt att tappa i vikt men det allra viktigaste är att man måste göra det för sin egen skull! Vad andra tycker&vill att man ska göra fungerar inte om man inte gör det för sin egen skull.Jag är nog ett levande bevis på detta :).Man behöver inte vara andra till lags jämt.Var rädd om dig&glöm inte bort dig själv här i livet!

    SvaraRadera
  2. Så imponerad av dig. Du är så duktig. Förstår att det är mycket funderingar och tankar som snurrar i huvudet, men jag hoppas verkligen du har inpirationen nu så att du tar dig hela vägen dit du vill. Glöm inte att sätta upp delmål på vägen, då känns målet närmare. Glöm inte bort att du är värdefull, Styrkekramar♥

    SvaraRadera