fredag 11 februari 2011

Fredag!

Ja fredag igen! Så underbart underbart! Ännu en vecka är snart slut och vi närmar oss sakta men säkert ljusare tider......då menar jag ljustimmar som dygnet har:)

Thilde och Meija är mycket bättre idag så det har blivit en tur till cg för att handla och så en tur till tippen med det gamla handfatet + tapeterna. Thilde har betällt soppa och makaroner till middag så det håller jag på och fixa.

Jag har precis avslutat 40 dödande minutrar på motionscykeln......jag får nog skaffa spinningbyxor för fy vad ont i häcken och vissa andra ställen jag har!!!!

Jag är så oerhört stolt över mig själv - fast det vågar man knappt säga för då anses man väl stöddig, men ja jag är det!

Jag har snart gått ner 10 kg bara (eller bara ska jag kanske inte skriva) genom att äta bättre och MOTIONERA! Den här viljan som bor inom mig just nu den hoppas jag stannar kvar resten av livet för shit vad taggad jag är!
Jag SKA bli smalare.
Jag SKA få fram mina muskler-
det SKA synas att jag inte är en soffpotatis!

JAG KOMMER ATT LYCKAS!

Idag när jag satt på motionscykeln funderade jag på hur det var för bara ett år sen och att träna i mer än 10 minuter det var inte tänkvärt för jag hade verkligen ingen motivation - och då menar jag INGEN.
Nu idag skulle jag inte kunna vara utan det:).

Ja ja jag får fortsätta filosofera senare för just nu håller de kära syskonen Green på att slå ihjäl varandra......

3 kommentarer:

  1. Du är grym Petra!!!
    Bara fortsätt, det kommer rinna av dig!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Petra - vilken härligt inställning du har! Jag har läst boken "the Secret" (som f.ö. alla borde läsa). Den handlar om att man kan klara vad som helst bara man tror på det tillräckligt mycket. Jag tror du är där redan =)

    trevlig helg på dig!

    SvaraRadera