torsdag 19 januari 2012

Förändring

När jag beslutade mig för att gå ner i vikt första gången tror jag inte att jag var redo för de förändringar som måste till, men nu den här gången är det anorlunda.

Förändringar:
* Jag har minskat intaget kolhydrater drastiskt vilket innebär att jag t ex inte äter potatis,pasta och ris.
* Jag får inte dricka läsk.
* Jag får inte äta godis, chips o kakor.
* Jag motionerar varje dag och har minst 3 hårda pass/vecka.

Jag har fått en hel del kommentarer som t ex :" Ja men lite kan du väl ta", eller" en liten bit skadar väl inte".

Jag har bestämt mig- ska jag lyckas den här gången så ska jag inte äta detta- respektera det!
För en som älskar godis och kakor är det tufft ska ni veta- därför har jag totalförbud på det!

Sen har jag bättre balans i mitt liv nu vilket jag tror hjälper till på den här resan. Innan var jag superstressad, de första småbarnsåren gav minimalt med sömn och det hände mycket i och runt min familj vilket gjorde att resan höll i 1 vecka o sen var jag tillbaka till ruta ett igen.

Vilken förändring är jobbigast för dig på din resa mot ett hälsosammare 2012?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar