lördag 16 april 2011

Tro

Ja tro...


I veckan väntade jehovas vittnen på vår gata när vi kom hem och de började prata en massa och när jag sa att jag inte tror på samma som dem så säger den ene: "Bryr du dig inte om hur det går, hur världen går under"? Jo sa jag, men inte på samma sätt som det ni tror på.

Vad finns det för mening med att ens nära och kära blir sjuka eller rycks ifrån oss? Kom inte till mig och säg att det finns någon mening...

Jag kan verkligen inte förstå att det som hänt oss det senaste året har någon mening och jag kan verkligen inte förstå att det som hände igår här i Höör har någon mening. En liten pojke drunknar i en trädgårdsdamm... Tänk alla drömmar, framtiden och tänk på familjen som är kvar.

Hur reser man sig upp igen? Gör man det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar