söndag 25 mars 2012

En underbar helg!

 Den här helgen har varit så härlig! Gårdagen spenderades ,trots lite kyligt väder, ute och vi fick en hel del gjort i trädgården. Barnen njöt av att vara ute större delen av dagen och de var ganska trötta när vi gick in. Till deras stora glädje så blev studsmattan monterad och det blev en hel del hoppande.
Jag hann även med ett bra och intensivt pass på crosstrainern. När jag var klar var det så benen skakade:).

I dag var det mycket bättre väder vi vaknade till! Strålande sol!! Love it!
Även denna dag har spenderats ute. En massa trädgårdsfix har det blivit och dagen till ära blev det grillning. Thilde har varit på kalas och Meija har njutit av att ha mamma och pappa för sig själv.
Nu ikväll har det blivit ännu ett pass på crosstrainern - så gött!

Vågen i lördags visade återigen minus vilket är härligt! Nu är det minus 8,5kg sen nyår och totalt 21,3 kg sen starten så nu börjar det synas:) eller ja det har ju synts ett tag. Det som inte är med är huvudet - för i huvudet är jag fortfarande stor...men men istället för storlek 50 har jag storlek 44 så det är ju lite skillnad. Synd att jag inte sparat några av kläderna sen dess....då hade jag kanske förstått bättre....ja ja jag får jobba på det här med att se *ler*.

 Så här ska jag i alla fall inte se ut fler gånger! (100206)


När det fotot är taget har jag inte börjat min resa. Här väger jag säkert över 100kg. min resa började i maj 2010 och på startdagen vägde jag 97,5 kg! 97,5kg- det är helt ofattbart! Men som jag skrivit innan så berodde min vikt på många olika saker - saker som jag fortfarande jobbar med, men istället för att äta så har jag lärt mig andra sätt att hantera olika situationer.

Nu tränar jag regelbundet, äter bättre och sover bättre( förutom då när Meija väljer att sova PÅ mig när hon kommer in till oss vissa nätter) och försöker njuta av livet. Försöker skriver jag för att det inte alltid är så lätt. Det har hänt så många saker i mitt liv på senaste åren(svärfar dog, mamma blev sjuk, och nu sist när min storebror dog) som gör att jag inte njuter fullt ut för ännu har jag inte läkt alla sår- all saknad. Det är en process som tar tid och kommer få ta tid för en sak har jag lärt mig - lägg inte locket på för det kommer upp till ytan så småningom!


Det här året har jag som mål att gå ner 15 kg för att må bra. Sen finns det några kilo kvar till nästa år, men jag skyndar långsamt. Jag har bestämt mig och jag kommer att lyckas! Så är det bara:).

Det är något jag tränar på - att tro på mig själv- att förbättra mitt självförtroende...det är inte alltid lätt:)




3 kommentarer:

  1. Du är grym♥. Jag är imponerad och stolt över dig och din vilja, kämparglöd och kamp mot övervikten, men det är inte det som gör mig mest imponerad, utan ditt sätt att arbeta med ditt psyke. Att arbeta med sig själv, sina brister och svagheter. Att utsätta sig och ta tag och göra förändringar med det man inte är nöjd med och att förändra sina beteenden är den största svårigheten man kan göra. Det är oerhört jobbigt, men man får så mycket tillbaka om man vågar och gör om sina drömmar till verklighet. Min dröm är att du ska få ett starkt självförtroende och en stark självkänsla och jag är övertygad om att du är en bra bit påväg. Du ÄR bäst, glöm inte det♥♥♥, jag finns här i Hjo och tänker ofta på dig, hoppas vi kan ses snart, kramar BÄSTA och FINASTE Petra♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du har gjort en fantastisk resa och är mycket imponerad av hur du lyckats gå ner så mycket! Vet hur otroligt svårt det där med just vikt mat och sorg och andra svårigheter är, du är en kanonförebild! Hoppas du snart kan känna attu duger som du är och att du är fantastisk, för det är du..alla människor är det! Unika just för dem de är! Vare sig man är tjock eller smal!!! Men jag vet ju oxå att hela livet blir lite lättare om man är bara knubbig istället för tjock..just som du skriver att du sover bättre och mår bättre!! Lycka till med allt!!! Kram Gunilla

    SvaraRadera