söndag 18 mars 2012

En pigg 80-åring?

Ha ja så kände jag mig idag när jag startade min promenad nu på morgonen! Jisse säger jag bara! Tur att det inte var alltför många ute klockan 7.30 på morgonen:).

I dag bar det ut till campingen och tillbaka och från hästhagarna och fram till "nya området" blev det jogg - inte så lång sträcka men en bra sträcka att börja med och med tanke på hur kroppen kändes så var det helt okej.

Jag har fått många frågor och kommentarer typ: "hur kunde du bli så stor", eller "OJ vad du måste ha ätit mycket", eller " hade du ett stort kakförråd".

Kommentarer som jag först bara skakade av mig, men som faktiskt finns kvar - både på gott och ont. Ont för att de sårar och för att personerna inte vet vad som ligger bakom. Det finns olika saker som gjort att jag har gått upp i vikt- men det är saker som jag hållt för mig själv. Dessutom har kommentarerna många gånger kommit från personer som faktiskt har några extrakilon själv.
Gott för att det trots allt har sporrat mig i min viktresa för jag har tänkt: "jag ska visa dem"!

Något jag har funderat på är varför vi människor är så snabba med att dömma andra människor? Vad ger oss den rätten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar