lördag 31 mars 2012

Året hittills

Ja idag stannade vågen på minus 9,1 kg sen nyår och totalt 21,9kg sen min resa började.....Snart minus 10kg år 2012!
Nu börjar egentligen den svårare biten att få rätt intensitet i träningen så att jag fortsätter gå ner i vikt. Det tål att tänkas på hur...
Jag ska också lägga in mer styrka och som ni vet är jag inte någon gymmänniska så det får bli med egna kroppen och gummibandet som jag dammat av:)


Det jag nu ska göra är att lära mig njuta av livet och alla dess utmaningar som väntar på mig. Jag börjar genom att tänka på saker jag förändrat eller saker som jag nu kan nämligen:

* Ha storlek 44 i kläder istället för 50!
* Kunna ligga ner i tjejernas säng när jag nattar dem!
* Våga sätta sig på en stol utan att tänka att den ska braka!
* Hoppa studsmatta!! O jisses så skoj det är!!
* Kunna vira badhanduken runt hela mig utan att den glipar någonstans
* Slippa gå i sidled in i duschkabinen utan gå på "rätt" håll
* Inte vara konstant trött!

Det finns säkert fler saker men de här har fastnat flera gånger hos mig.

I dag firade jag minuset med att promenera med meija i vagn till och från Citygross! Totalt blev det över 1 mil och så skönt det var (fastän vi höll på å blåsa bort ett tag). Innan nyår hade jag firat viktnedgången med något helt annant än motion.

I torsdags fick jag för mig att jag skulle gå 5 km s slingan på Orup och Thilde ville också med. Sagt och gjort. Vi tog på oss varsin reflexväst för jag hade ju ingen aning om vi skulle komma hem innan det blev mörkt eftersom Thilde också ville med.
Till min förvåning och stora glädje knatade hon på i bra tempo och vi gick gick där i skogen och pratade om allt och lite till! Helt underbart!
Mot slutet av slingan höll vi dock båda två på o kissa ner oss för utt hoppar tre rådjur framför oss!
Oj oj oj Thilde bearbetar fortfarande detta kan jag berätta!! Hon har klart och tydligt berättat att nästa gång vi går där så ska vi gå tidigare på dagen för att hon inte ska träffa på de där rådjuren igen!!
Härliga härliga Thilde!!!

Annars rullar livet på i 150 känns det som! mars är snart slut och april kommer väl försvinna lika snabbt som de andra månaderna så snart har vi en 6 åring i huset!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar